Hälsopedagogik

2013-01-21 @ 19:20:12
Hej ! :) Sitter i soffan och pluggar till ett prov som är imorgon. Hälsopedagogik, ganska drygnt men ändå lite intressant faktiskt. Denna kursen slutar i mars så inte mycket kvar av den nu :) Läser om ett kapitel som handlar om motivation och sånt, hur man får en person att börja träna och sluta röka osv...skulle kunna tänka mig jobba med sånt faktiskt :)
Imorse var jag på gymmet med Jeaninne, körde lite mage/rygg/ben med henne så jag hoppas hon har träningsvärk imorgon :D
 
Såg på "99 saker man ska göra innan man dör" eller vad heter igår och började fundera lite på vad jag vill göra innan jag dör :) Tänkte dela med mig av 10 saker jag SKA göra innan jag dör ;)
 
  • Hoppa bungy jump. Tycker det är svin kul med höjder och tänk adrenalinet i kroppen! :D
  • Åka runt i Europa. Bara ta ett plan till ett nytt land var tredje dag eller något och se allt :)
  • Se Handbolls VM live
  • Jobba utomlands
  • Se Green day live en gång till!
  • Gifta mig på en strand
  • Gå en fotografutbildning (även om det inte är det första jag ska plugga)
  • Äga en Audi <3 Världens snyggaste bilar!
  • Åka till Maldiverna med familjen. Min drömresa!
  • Åka på coco bongo en gång till i Mexico i cancun!!

Hade även en annan grej jag alltid har velat gjort och det var simma med delfiner. Det gjorde jag i Mexico och det är bland det häftigaste jag gjort. Vi fick simma med dom i 1 timme och då var vi 4 personer på 2 delfiner. Dom är så otroligt smarta och har verkligen en personlighet! De är även väldigt kelsjuka och älskar när man klappade dom. De känns som gummi och de byter skinn varje timme. Delfinskötaren visade oss alla delar av delfinen och hur deras kropp fungerar. Intressant! Sedan fick vi göra massa tricks med dom ensam och med allihopa. Vi fick ex. pussa dom på munnen, dansa med dom, sjunga med dom osv. :) Världens bästa dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0