Framtiden

2013-03-07 @ 18:35:56
Är det bara jag som är osäker på framtiden men vill så otroligt mycket? Jag har otroligt höga förhoppningar inför framtiden, det är dags att börja tänka på vad som skulle kunna bli sant. Alla har drömmar om att bli idrottsproffs eller försörja sig på sin hobby, men ärligt...hur många klarar av att försörja sig på det man gör på fritiden? Pratade med min klasskompis som spelar i damallsvenskan i fotboll idag, hon kan inte nå högre upp i Sverige i fotboll. Jag sa "du behöver väl inte söka något annat jobb när du spelar i allsvankan i fotboll" jag fick svaret att man inte kan försörja sig på den lönen man får. Jag går i en idrottsklass där många har stora förhoppningar om att komma långt inom sin idrott. Klart att man inte ska krossa drömmar men chansen är en på miljonen.
Det jag vill komma fram till är att dagen på universitetet idag har inspererat mig. Jag har fått upp ögonen för så mycket olika nya grejer. Jag vet hur antagningarna funkar, vad som oftast krävs för att komma in på programen samt olika skolor i Sverige och vad som gör dom bra/dåliga.
Jag tycker om att jobba med människor och jag vill hjälpa människor som har det svårt, det är vad jag tycker är intressant och jag har hittat lite olika alternativ som man kan plugga till, allt från lite lättare nivå till avanserad nivå.
 
Jag har velat bli så mycket. När jag var liten ville jag bli vetrinär, sedan ville jag jobba inom foto och media (som fortfarande är en stor dröm men som jag aldrig kommer kunna försörja mig på helt), idrottslärare/mattelärare har varit ett mål i några år tills jag insåg att det inte finns några jobb att få, polishögskolan är eventuellt något jag kommer försöka komma in på om jag orkar vänta några år, annars har jag som sagt fått upp ögonen för ett helt annat jobb nu...Frågan är bara Örebro eller Trollhättan?  

" If you wanna make the world a better place, take a look at yourself and make a change" // Min största idol och king of pop Michael jackson
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0